صفحه‌ی اصلی / آخرین خبرها / اطلاعیه سازمان سنجش آموزش کشور درباره تمدید ثبت‌نام و پذیرش در دوره های کاردانی نظام جدید موسسات آموزش عالی غیرانتفاعی – غیردولتی پذیرش سال ۱۳۹۷

اطلاعیه سازمان سنجش آموزش کشور درباره تمدید ثبت‌نام و پذیرش در دوره های کاردانی نظام جدید موسسات آموزش عالی غیرانتفاعی – غیردولتی پذیرش سال ۱۳۹۷

با توجه به درخواست موسسات آموزش عالی غیر دولتی –غیرانتفاعی مبنی بر عدم تکمیل ظرفیت رشته‌های تحصیلی و براساس موافقت دفتر گسترش آموزش عالی مبنی بر پذیرش دانشجو در رشته های دارای پذیرش صرفاً براساس سوابق تحصیلی (معدل کل دیپلم) در دوره های کاردانی نظام جدید ســال ۱۳۹۷، بدین‌وسیله به اطلاع کلیه داوطلبان علاقه‌مند به تحصیل در رشته‌های تحصیلی موسسات فوق (اعم از داوطلبانی که در پذیرش دوره‌های مذکور ثبت‌نام نموده و یا ثبت‌نام ننموده‌اند) می‌رساند برای اطلاع از رشته‌های تحصیلی متناسب با نوع مدرک دیپلم خود در شاخه های فنی و حرفه ای یا کاردانش موسسات پذیرنده، لازم است به لینک جستجوی عنوان موسسه و کدرشته مندرج در ذیل این اطلاعیه در سایت این سازمان به آدرس www.Sanjesh.org مراجعه نموده و ضمن مشخص نمودن فقط یک رشته و موسسه مورد علاقه خود، با به همراه داشتن مدارک ذیل و با توجه به موارد مربوط از تاریخ ۹۷/۰۸/۱۵ لغایت ۹۷/۰۸/۲۷ به مؤسسه آموزش عالی غیرانتفاعی محل پذیرش رشته مورد تقاضا مراجعه نمایند.

روز های ثبت نام شنبه تا چهارشنبه از ساعت ۸ تا ۱۴ در ساختمان مرکزی به آدرس تقاطع خیابان طالقانی و رازی ( چهار راه امداد)، جنب ساختمان اتحادیه شرکتهای تعاونی روستایی سبزوار، موسسه آموزش عالی بیهق

رشته های کاردانی پیوسته  (هنرستان فنی و کاردانش) موجود در موسسه آموزش عالی بیهق

  •  الکترونیک عمومی
  •  نرم افزار کامپیوتر
  •  مربی کودک
  •  عمران کارهای عمومی ساختمان
  •  نقشه کشی معماری-معماری

 

۱- کلیه متقاضیان می‌بایست حداکثر تا تاریخ ۹۷/۰۶/۳۱ دارای مدرک دیپلم نظام قدیم (چهارساله) هنرستان، و یا دیپلم نظام جدید در شاخه های فنی و حرفه ای و یا کاردانش باشند.

تبصره: در صورتی که تشکیل کلاس برای نیمسال دوم سال تحصیلی ۹۸-۹۷ میسر باشد ثبت‌نام از داوطلبانی که تا پایان نیمسال اول سال تحصیلی جاری (۹۷/۱۱/۳۰) مدرک تحصیلی دیپلم خود را اخذ می‌نمایند، به صورت مشروط و با شروع تحصیل از بهمن‌ماه ۹۷ پس از ارائه مدرک مربوط بلامانع است.

۲- کلیه داوطلبان می‌بایست در زمان ثبت‌نام از طریق مؤسسه مربوط، بابت هزینه ثبت‌نام نسبت به پرداخت مبلغ ۲۲۰٫۰۰۰ (دویست وبیست هزار) ریال از طریق سیستم پرداخت الکترونیکی در سایت سازمان اقدام نمایند.

۳- هر داوطلب منحصراً مجاز است یکی از کدرشته محلهای مربوط را که متناسب با مدرک دیپلم خود می‌باشد و مطابق جدول شماره ۴ دفترچه راهنمای ثبت نام و شرکت در دوره‌های فوق (این دفترچه از طریق سایت این سازمان قابل دسترسی می‌باشد)، انتخاب نماید.

۴- هر داوطلب می‌تواند صرفاً متقاضی یک کدرشته محل در یک موسسه باشد. بدیهی است در صورت ثبت‌نام داوطلب در دو کدرشته و یا در دو مؤسسه، اطلاعات وی از بانک اطلاعات پذیرفته‌شدگان یکی از موسسات بر اساس ضوابط این سازمان حذف خواهد شده و هیچگونه اعتراضی در این خصوص پذیرفته نخواهد شد.

۵- با توجه به اینکه منحصراً یک بار اجازه ویرایش در درج اطلاعات متقاضیان داده خواهد شد، لذا ضرورت دارد داوطلبان در انتخاب گروه آموزشی، کد رشته‌محل و مؤسسه مربوط‌ دقت لازم به عمل آورند.

۶- پس از پایان مهلت مقرر در این اطلاعیه، مؤسسات مجاز به ثبت‌نام از متقاضیان نخواهند بود و هیچ اقدامی از سوی این سازمان برای متقاضیانی که بعد از تاریخ تعیین شده مراجعه نمایند نیز صورت نخواهد پذیرفت.

۷- چنانچه متقاضی قبلاً در ردیف پذیرفته‌شدگان نهایی دوره های کاردانی نظام جدید  سال ۱۳۹۷ (مرحله شهریور ماه) قرار گرفته باشد و در مرحله تکمیل ظرفیت (همین مرحله) برای ادامه تحصیل در یکی از موسسات ثبت‌نام نماید، قبولی قبلی وی در شهریورماه سال ۱۳۹۷ لغو خواهد شد. 

۸- کلیه متقاضیان «مرد» می‌بایست در زمان ثبت‌نام و شرکت دراین مرحله، از نظر نظام وظیفه منعی برای ادامه تحصیل نداشته باشند.

۹- پس از انجام ثبت‌نام، افراد به عنوان پذیرفته شده مشروط (در مؤسسه‌ای که به آن مراجعه نموده‌اند) تلقی می‌شوند و شروع به تحصیل آنان (بجز موارد تبصره بند ۱ فوق) تا زمان تأیید نهایی این سازمان به‌صورت مشروط و هم‌زمان با پذیرفته‌شدگان شهریور ماه خواهد بود.

مدارک مورد نیاز:

۱- اصل‌‌ مدرک ‌‌دیپلم ‌متوسطه ‌‌نظام‌‌جدید یا گواهی‌ ‌موقت‌ ‌پایان ‌‌تحصیلات‌ متوسطه‌ نظام‌جدید در یکی‌ از شاخه‌های‌ کاردانش‌ یا فنی‌ و حرفه‌ای مبنی‌ برگذراندن کلیه واحدهای درسی‌ در دوره ‌سه‌ساله‌، کارورزی و کارآموزی حداکثر تا پایان‌ شهریورماه سال‌ ۱۳۹۷٫

۲- اصل‌ مدرک‌ دیپلم‌ یا گواهی‌ موقت‌ پایان‌ تحصیلات‌ نظام‌قدیم ‌(هنرستان) مبنی‌ برگذراندن‌ کلیه‌ دروس‌ چهارساله.

۳- اصل‌ شناسنامه‌ و دو برگ‌ کپی‌ از تمام‌ صفحات‌ آن.‌

۴- اصل کارت ملی و دو برگ تصویر پشت و روی آن.

۴- شش قطعه‌ عکس‌ ۴×۳ تمام‌ رخ‌ تهیه‌ شده‌ درسال‌جاری‌.

۵- مدرک وضعیت نظام وظیفه (برای برادران).

۶- ارائه رسید درخواست تاییدیه تحصیلی دیپلم به موسسه محل قبولی (درخواست تاییدیه تحصیلی از دفاتر پیشخوان دولت می‌بایست اقدام شود).